اخبار بین المللی
شماره: 624
1390/12/16 - 11:25
راه جدید درمان آرتریت روماتوئید

دانشمندان دانشگاه نیوکاسل، در کاری مشترک با پژوهشگران بریتانیا که بر روی آرتریت کار کرده اند راه های جدید بالقوه برای درمان آرتریت روماتوئید کشف کردند. این کار با جلوگیری از  ورود سلول های آسیب دیده سفید خون از ورود به مفاصل امکان پذیر شده است.

به گزارش بنیان به نقل از مدیکال اکسپرس، با استفاده از داریی منحصر به فرد، آنها توانستند مهاجرت سلول های مخرب سفید خون را از جریان خون به بافت ملتهب متوقف کنند و به این ترتیب از ایجاد آسیب های بیشتر در آینده جلوگیری کردند.

در آرتریت روماتوئید خود سیستم دفاعی بدن به مفاصل حمله می کند. روش های معمول برای درمان این بیماری عبارت است از مسدود کردن سیگنال ها در بدن که سیستم ایمنی بدن را برای حمله به مفاصل فعال می کند. در مقابل، این استراتژی جدید از ورود سلول های مخرب سفید خون به مفاصل در وهله اول جلوگیری می شود.

دکتر Graeme O'Boyle در این باره گفت: تصور کنید که مفصل آسیب دیده با یک پرچم  مستور شده که به سلول های سفید خون علامت دهی می کند. درمان های سنتی شامل پایین کشیدن پرچم ها به صورت یکی یکی بوده اما آنچه ما انجام داده ایم استفاده ازعامل است که مانند "چشم بندی" سلول های سفید خون را تحت تاثیر قرار میدهد.بنابراین بنابراین، آنها نمی دانند کدام راه را برای مسافرت انتخاب کنند و بنابراین خسارت بیشتر ایجاد نخواهد شد.

این مقاله که در نشریه PNAS دانشگاه به چاپ رسیده ، چگونگی عملکرد این عامل که PS372424 نام دارد و باعث جلوگیری از فعالیت سلول های T، سلول های سفید خون که باعث آسیب می شود، از مهاجرت به سمت سایت آرتریت روماتوئید را تشریح کرده است.

این پژوهشگران برای اثبات اثربخشی این روش درمان جدید، یک مدل موشی مبتلا به التهاب مفاصل با سیستم ایمنی انسان ایجاد کردند. آنها کشف کردند که PS372424  توانایی سلول های T انسانی برای حرکت به سمت کیسه مایع سینوویال بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید فعال مسدود می کند.

پایان مطلب/

©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved